Wat fijn dat u lid wilt worden van onze gemeente.

Om lid te worden, moet je jouw doopgegevens of – als je al belijdenis gedaan hebt – je attestatie opvragen bij je huidige gemeente of kerk. Meestal worden deze gegevens dan rechtstreeks opgestuurd naar de Hervormde Gemeente Urk. Voor advies of hulp kun je terecht bij het kerkelijk bureau.

Vanuit je huidige gemeente wordt vaak een afscheidsbezoek gebracht. Eveneens zal er vanuit de Hervormde Gemeente Urk een welkomstbezoek gebracht worden, zodra de papieren binnen zijn. Houd er rekening mee dat er over het een en ander een behoorlijke tijd kan heengaan.

Als je nog bij geen enkele gemeente lid bent en de Hervormde Gemeente Urk je eerste kerkelijke gemeente wordt, is het voldoende om je persoonlijke gegevens – naam, adres en geboortedatum – aan het kerkelijk bureau door te geven.

Onderstaand formulier kan u helpen om de aanvraag eenvoudig te laten verlopen.