Urk zingt in Enkhuizen

Op zaterdag 12 mei komt Zingen in de Zomer vanuit Urk naar Enkhuizen. Om 17.30 uur is er in de historische Zuiderkerk een feestelijke zangavond. Het recept is hetzelfde als de bekende zomeractiviteiten op het voormalige eiland aan de overkant van de voormalige Zuiderzee.

Er is een optreden van het mannenkoor Soli Deo Gloria onder leiding van Jaap Kramer.
Dominee Koos Staat uit Andijk spreekt een kort woord. Maar het leeuwendeel van de bijeenkomst bestaat uit samenzang van bekende lideren. Uit volle borst.

Met de zangdienst wordt het nieuwe kleurrijke seizoen van Zingen in de Zomer ingeluid. Een deel van de aanwezigen kan de overtocht vanuit Urk met de boot maken. Maar ook zonder schuitjevaren is het zingen in de Zuiderkerk de moeite waard. Mocht u dus de boot moeten missen of bent u al aan de overkant: kom meezingen vanaf 17.30 uur in de Zuiderkerk.
U bent welkom, de toegang is vrij.

Overtocht per boot

Mocht u met de boot mee willen dan kunt u kaarten bestellen via zingenindezomerurk@gmail.com of bellen met 0527-684555 of 0527-263831. We vragen hiervoor een bijdrage in de kosten van 25 Euro per persoon. Dit is inclusief de reis, koffie en thee als ook eten en een drankje op de terugweg.

14:30 Aan boord van ‘de Zuiderzee”
15:00 Uitvaren Urk (koffie met cake)
16:30 Aanmeren Enkhuizen
17:30 Zingen in de Zomer avond begint